Tuesday, March 31, 2009

Thanks Allah...it works properly...

ummm...bestnya melayan hari sabtu lepas...bangun pagi2 teros mengadap laptop...main DoTA....lepas lebih kurang main 3 jam...tibe2 skrin laptop aku teros tukar kaler warna putih...bunyi still ade...aku terkejot...alamak...ne mesti skrin buat hal@panas sangat...dengan pantasnya sebagai seorang guru pj yang berkaliber serta berdedikasi...aku teros off laptop....aku pikir bagi la laptop ne rehat kejap....kejap lagi ok larh...hahaha....lepas makan tengah hari (lebih kurang pukul 2) aku on kan balik laptop...tapi still blank...dan tambah satu lagi titik putih(sebesar syiling seposen) yang sangat cerah dan panas...hmm konpem la LCD laptop aku rosak...hmmm....hati aku tak tenang...aduhai...cane neh...dahla ngah praktkum....banyak kerja,,,,laptop pulak rosak,,,,ish...Tuhan Yang Maha Pengasih cuba untuk menguji kesabaran hamba-Nya...

petang tu aku g la kedai komputer...dan bawak laptop aku tuh..dan apek kedai 2 pon ckp mmg skrin au rosak...die kater kalu aku nk betolkan skrin lebih kurang rm850...gilak ah...baik aku beli laptop baru...kalu beli external LCD baru rm280...bingung kejap aku....tp aku balik tanpa membuat ape2 keputusan....

hari ahad tuh hari paling bosan...aku tak dapat buat kerja ape2 dan tak dapat main game (hahahaha)...menyesal pulak rasa tak beli LCD external 2 je semalam....aduh.....

hari isnin...lepas balik dari sekolah aku teros g beli LCD lain....hmmm melayang lagi duet aku...dan setelah hampir sejam setting kat bilik...barulah berjaya laptop aku matching skrin laptop dan skrin notebook aku nih,,,,thanks GOD...it's work properly...
inilah rupa terbaru laptop aku...ade dua skrin...korang mane ade...hahaha

No comments: